Kingo MKingo MBruger på klassisk motor - danmarks største site for klassikere
Dato: 2015-2-15

Kingo  M Tilmeldt: jul 2014
Emner: 17
Svar: 44
Klassikere: 2

Forkromning

Er der nogen her på siden der har fået udført noget for nylig (gerne på sjælland) og som kan anbefale et bestemt firma ?. Har et sæt kofangere der skal omforkromes.

Gå til sidste svar »

Svar til: Forkromning

• michael , Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 5
    3 år siden

http://www.croma.dk/
    kender det ikke og det koster sikkert osse
    men ser tit en annonce fra dem i veteranposten

• Jens Tilmeldt: sep 2013
    Emne: 1
    Svar: 12
    Fotoalbum: 1
    3 år siden

Ja croma er dyre men det er sindssyg gode til det
    Der er også ham her
    http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/veteranbiler/anden-model/annonce/erhverv/17869631-forcromning

Har ikke brugt ham men tror jeg prøver næste gang jeg skal have forkromet

• Kingo  M Tilmeldt: jul 2014
    3 år siden

Tak for jeres forslag/indspark. Jeg har idag fået en "forsigtig" pris på 8000 kr for begge kofangere. Dog ønsker de naturligvis at se emnerne inden endelig pris. Det virker vel ikke HELT galt.

• michael , Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 5
    3 år siden

det er vel mest størrelsen af kofangeren det kommer an på
    for hørte en der havde en dodge hvor han skulle give 15000kr pr stk og fik så en pris i polen på begge til 15000kr
    så 8000kr er vel meget godt for begge

3 år siden

Ja selvfølgelig kommer det da nok an på størrelsen. Og sikkert også om de kan adskilles. Det kan mine heldigvis (Karmann Ghia) . Der kan hver kofanger deles i 3 stykker.

• Simon R Tilmeldt: mar 2013
    Svar: 4
    3 år siden

Jeg har før brugt et firma i Stoholm, det var MEGET billigt og af god kvalitet. Der stod man selv for polering af delene. De er desværre lukket, men jeg bruger i stedet Vejle Nikkel og Chrom. Hvis man også selv gør delene klar, kan man få det til en fornuftig pris...

3 år siden

Simon. tak for dit indspark. Dog tror jeg ikke at man bare kaster sig ud i at gøre tingene klar. Min søgen på nettet i forhold til forkromning fortæller mig lidt at det VIRKELIG skal være top-dollar klargjort :-).

• Simon R Tilmeldt: mar 2013
    Svar: 4
    3 år siden

Jeg har desværre oplevet at poleringen ikke er gjort godt nok, og derfor foretrækker jeg selv at gøre det. En polermaskine til 1000-2000kr kan hurtigt betale sig, hvis man har mange ting.. Så hvis man gider, og har tiden til at nørde en vinteraften, kan der faktisk gå helt sport i det Alt jeg har af nikkel og krom på min Nimbus har jeg selv poleret, også udstødningsskjoldet på billedet... God jagt.

3 år siden

Jamen Simon for pokker da. Sig din pris så kommer jeg da bare forbi med mine kofangere til dig ;-). Flot Nimbus du har der !. Den er da virkelig lige i skabet .

3 år siden

Næææ ikke endnu. Har du forbindelser da

• Kenneth M Tilmeldt: jun 2015
    Svar: 2
    3 år siden

Simon R:
    Når du siger gør den klar selv, betyder det så bare at den slibes ned til bare metal og derefter pudses med sandpapir og til sidst ca korn 1500-2000 og så polere så det skinner, derefter kan den sendes der ned til en god pris i Vejle??
    Jeg har nemlig en gl Ford Ranchero fra 1973 og de kofanger er malet sort og de skal da være i krom

• Ib K - Skanderborg Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 9
    Svar: 17
    Fotoalbum: 7
    Videoer: 1
    3 år siden

Det altafgørende for at få en flot chrom er at underlaget er perfekt, og man skal være 100% klar over at giver man sig selv i kast med at slibe og polere uden at have det rigtige udstyr og kendskab til det, vil man i de fleste tilfælde gøre langt større skade end gavn. Nogle forchromere vil blankt afvise emner folk selv har slebet på, det vil tage dem alt for langt tid at udbedre de ridser og skader der uundgåeligt fremkommer når man selv forsøger. Små emner kan nogle måske godt klare selv hvis de har udstyret og håndelaget, men store emner som kofangere, mc-tanke og lignende vil det efter min mening være totalt umuligt at klargøre til chrom selv, hvis resultatet skal blive brugbart. Den gamle chrom skal for øvrigt alligevel trækkes af kemisk hos en forchromer før emnerne igen kan slibes/poleres, så find enten en af de forchromere der har eget sliberi, eller brug alternativt et af de sliberier der lever af den slags. Der findes selvfølgelig også forchromere der er meget mere industrielle; det de får ind af døren dypper de i karet som det er. En sådan kvalitet kan være fint nok til feks. de stabelstole man typisk ser i kantiner og lignende, her er det mere ridse-fastheden end en flot dyb chrom man går efter; det er bestemt ikke en kvalitet man vil være tilfreds med på sit klassiske køretøj. Jeg har i over 30 år arbejdet med fremstilling af stålmøbler, og jeg har set masser af eksempler på at det "vi amatører" egentlig synes ser vældig pænt ud alligevel slet ikke har haft den rigtige overflade og derfor ikke får den ønskede udseende og kvalitet.

• Kenneth M Tilmeldt: jun 2015
    Svar: 2
    3 år siden

Det kan vel umuligt gøre mere skade end gavn, for hvis det kan ses at det er for dårligt forventer man eller jeg gør at man bliver gjort opmærksom på dette, og så er maling mm jo taget af og så skal de ikke arbejde med dette, så kan dette stadie jo stryges for listen over ting som skal laves inden den endelige arbejde med at forkromning.
    Men jeg ved ikke måske jeg skulle høre om det kan lade sig gøre at få en maler til at male det krom farve, syntes jeg har hørt om det bliver ok.

• Trinkeliu-Terasu V Tilmeldt: aug 2017
    Svar: 1
    1 år siden

Hello,

www.retroshtern.com doing chrome parts in one month.

Svar til: Forkromning

Relaterede emner

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...