claus Jclaus JBruger på klassisk motor - danmarks største site for klassikere
Dato: 2014-6-5

claus J Tilmeldt: maj 2013
Emner: 5
Svar: 41
Klassikere: 1

trabant

hej.

her er lige et spørgsmål til de trabant kyndige.
har set lidt på sådan en dag, da de er til at skrue på og jeg vil gerne prøve at lave noget i stand fra bunden.
jeg har kigget lidt rundt på nette og har fundet et par stykker. de er dig uden afgift, og jeg synes jeg har hørt de ikke kan indregistreres hvis de er for nye?
er der nogen herinde der ved lidt om det?

Gå til sidste svar »

Svar til: trabant

• Matias B Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 13
    Svar: 188
    Klassikere: 2
    Fotoalbum: 4
    6 år siden

Jeg har lige totalrenoveret min her sidste sommer. ekstremt nem at skrue i, der er bare nogle ting der ikke er gennemtænkt. såsom hvis kabu'en skal af skal man til at skære en 13'er nøgle over.

Mener det skiller i 1983 med indregistreringen. derefter kommer der forureningskrav, og det er ikke realistisk...

Jeg kom af med 3000 i afgift, og har hørt at der er nogen der er kommet af med 0.-, og helt op mod 5-6000 kr.

Sørg for at finde en med papirer fra et eu land. hvis der ikke er papirer på er den bedst egnet til reservedele.

Hvis du har styr på engelsk er her en fin "buyers guide" :
    http://www.trabantforums.com/threads/trabant-a-buyers-guide.1335/

Men ellers er Thomaz her på siden eksperten i alt fra den side af muren.

• claus J Tilmeldt: maj 2013
    6 år siden

den jar havde kig på var fra 89. så den dropper jeg bare med det samme. har fundet en 67er på dk papirer. dog ser der ud til at være noget mere arbejde i den, fandt en tysk side med stumper til den. det er jo nærmest rørende billigt

• Glenn W Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 31
    6 år siden

Matias, det er ikke kun Trabier der kræver "specialværktøj".
    Jeg har også et stort udvalg af overskårne og forkrøblede nøgler til amerikanerbiler. Selvom de har masser af plads i motorrummet, så er der flere steder man ikke lige kan komme til

• claus J Tilmeldt: maj 2013
    6 år siden

glenn w.

ja og så er de vel også i tommer?

Svar til: trabant

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...