Free WillyFree WillyBruger på klassisk motor - danmarks største site for klassikere
Dato: 2017-10-31

Free Willy Tilmeldt: apr 2015
Emner: 4
Svar: 81

Banker ved RPM under ca. 1700

Hej KMG
Jeg har investeret mig i en GL1100B Model 1981.
Situationen er den, at den banker voldsomt under ca 1700rpm.

Efter jeg opdagede dette, har jeg skiftet tandremme, stillet ventiler, ultralydsrenset karburator, skiftet olie, indstille AFM til standard (3 omgange ud fra bund og synkroniseret karburator, og det eneste jeg har vundet er en motor som går jævnt, og springer i gang som en mis.
Jeg regner med at få kompressionstestet motoren senere i aften, men må indrømme at jeg ikke forventer at finde dårlig kompression.
Min mistange går mest på at det kan være min Ignition Advancer/tændingsforskyder, som er defekt.

Jeg har også bemærket, at udstødningerne i højre side, bliver væsentlig varmere end i venstre side.

Maskinen har gået 122K km, og har stået stille i 3-4 år.

Er der nogle af jer, som evt kan hjælpe mig til at finde frem til problemets årsag.

PFT

Gå til sidste svar »

Svar til: Banker ved RPM under ca. 1700

• Free Willy Tilmeldt: apr 2015
    2 uger siden

Hmm øv, kun halv kompression på cylinder 2

• Free Willy Tilmeldt: apr 2015
    2 uger siden

Lige en lille update.

Fik et tip, om at give den noget deioniseret vand fra en forstøver, men den fik nogle RPM, det hjalp gevaldigt. Jeg fulgte op med noget LINDEMANN instant power, nu er kompression som følger
    1 = 145psi
    2 = 130psi
    3= 130psi
    4= 145psi

Er dog løbet ind i lidt elbøvl, skidtet lader ikke, statoren er målt igennem. 1,1Ohm mellem alle viklinger, ingen overgang til stel, men den levere ikke mere end 12AC over viklingerne, uanset RPM
    14volt fra ensretteren i tomgang, men det dykker til 12,8volt, når motoren får lidt RPM

Svar til: Banker ved RPM under ca. 1700

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...