Søren MSøren MBruger på klassisk motor - danmarks største site for klassikere
Dato: 2016-6-15

Søren M Tilmeldt: jun 2016
Emner: 2

Derby Ferrari

Hejsa. En af mine venner har lige købt en Derby Ferrari, og til det har vi lige et par spørgsmål.

- Hvordan kan man tidsbestemme den?
- Hvor er det eventuelt muligt at få dele?
- Benzin; skal der tilføjes nogle additiver?
- Kan man eventuelt bruge en tændspole fra andet mærke?

Gå til sidste svar »

Svar til: Derby Ferrari

• michael B
    Hjælpeadmin
    Emner: 6
    Svar: 49
    Klassikere: 2
    1 år siden

Hej og velkommen på siden , jeg kan ikke bidrage med det store , men der kommer forhåbentlig andre der kan.

• Ib K - Skanderborg Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 9
    Svar: 18
    Klassikere: 2
    Fotoalbum: 7
    Videoer: 1
    1 år siden

Prøv evt. at spørge Viggo; formanden for Ny Veteranknallert Klub. Jeg mener han for nyligt har renoveret en

• CrazyCatman Tilmeldt: maj 2013
    Emner: 9
    Svar: 98
    Klassikere: 12
    Fotoalbum: 3
    1 år siden

Hej Søren, jeg håber at du kan bruge nogle af mine svar:

- Hvordan kan man tidsbestemme den?
    Det kan du via stelnummeret: Det skulle meget gerne ende med et bogstav og dette er årgangskoden på alle danske knallerter (og cykler) - starter stelnummeret med et W betyder det at den er importeret (WYA = Yamaha og S eller SS er SCO), det mener jeg dog ikke er tilfældet med Derby, da det mig bekendt er en dansk knallert fra Århus.
    Men hvad betyder så denne årgangskode? Den finder du bl.a. her; http://stemplet.dk/?Teknik:%C3%85rgangs_tabel

- Benzin; skal der tilføjes nogle additiver?
    Umiddelbart ikke, andet end to-taktsolie. Dog er der vist noget om at bioethanol benzin ikke er så søde ved gamle motorer.

Svar til: Derby Ferrari

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...